نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:36 ق.ظ

کسب و کار پایدار

10 ژوئن ، 2020

سرمایه گذاری جدید در تحقیقات انرژی پاک جهانی در سال گذشته بالغ بر 282 میلیارد دلار بود.

تولید برق تجدیدپذیر از ۳ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد - خبرگزاری ...

نینا چستنی

لندن (رویترز) – سرمایه گذاری جهانی در ظرفیت جدید  برای انرژی پاک سال گذشته 1٪ افزایش یافت و به 282.2 میلیارد دلار رسید ، تحقیقات انجام شده توسط UNEP ، Bloomberg New Energy Finance و مرکز همکاری دانشکده فرانکفورت – UNEPاز این موضوع خبر داد.

در این گزارش آمده است: ایالات متحده در سال 2019 معادل 55.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است ، که 28 درصد بیشتر از سال گذشته است زیرا توسعه دهندگان  انرژی بادی در ساحل دریا  قبل از انقضا مدت اعتبارات مالیاتی  می باست استفاده می کردند.

در این زمینه اتحادیه اروپا مبلغ  54.6 میلیارد دلار بودجه داشت که نسبت به سال 2018 به میزان ۷ درصد کاهش یافته است.

 اما به دلیل برنامه دولت در زمینه پشتیبانی از انرژی خورشیدی ، سرمایه گذاری چین به پایین ترین سطح خود از سال 2013 به 83.4 میلیارد دلار کاهش یافت.

در این گزارش آمده است که سرمایه گذاری های بیشتری در سال گذشته نسبت به سوخت های فسیلی و فناوری های هسته ای برای  انرژیهای تجدید پذیر انجام شده است.

در سطح جهانی ، تخمین زده می شود نسل جدید سوخت ذغال سنگ که در سال گذشته  طرح شده 37 میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته باشد. تولید از طریق سیستمهای گازسوز جدید 47 میلیارد دلار و 15 میلیارد دلار برای تولید انرژی هسته ای جدید سرمایه گذاری شده است.

از نظر ظرفیت ، سال گذشته 184 گیگاوات (GW) انرژی پاک جدید به ظرفیت بین المللی اضافه شده است که نسبت به سال 2018 میزان 12 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: “بهای تمام شده برق باز طریق باد و خورشید به لطف پیشرفت تکنولوژی ، به اقتصاد مقیاس دست یافته و هزینه آن در حال کاهش است.”

“هزینه برق نیروگاه های جدید خورشیدی فتوولتائیک در نیمه دوم سال 2019 به میزان  83٪ کمتر از یک دهه قبل بود.”

در این گزارش آمده است كه دولتها و شركتها در سرتاسر جهان متعهد شده اند 826 گیگاوات ظرفیت جدید با انرژی تجدید پذیر تا سال 2030 را با هزینه احتمالی حدود 1 تریلیون دلار اضافه كنند.

با این حال ، این میزان برای رفع کمبود آن چیزی است که برای کمک جلوگیری از افزایش دمای کره زمین به کمتر از 2 درجه سانتیگراد کاهش می یابد اما کافی نیست.

بحران Covid-19 در ماههای اخیر معاملات و پروژه های  تجدیدپذیر را کند کرده و این موضوع بر روی میزان سرمایه گذاری تأثیر خواهد گذاشت.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *