نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:53 ق.ظ

سازگاری نوآوری ناب و تولید ناب ؟

وقتی بیشتر افراد به فرآیندهای ناب فکر می کنند ، نگرش غالب این است که هدف ، بهینه سازی کارها در یک رویکرد گام به گام است. نتیجه ای که شرکت ها با استفاده از روش های ناب می توانند منتظر  آن بمانند ، پیشرفت های مستمر است که با حذف مودا ها  یا کار های بی ارزش حاصل می شود.

افرادی که به این تعریف پایبند هستند ، اغلب ادعا می کنند که اصول ناب با نوآوری مخالف هستند. دلیل آن این است که “نوآوری” معمولاً نوعی اختراع و ابداع مبتنی بر محصول است که باعث اختلال در  سازمان می شود. در تولید ناب همه چیز بر محور پیروی از فرآیندهای خوب تعریف شده و درک چگونگی بهتر ساختن آنها است. از طرف دیگر ، نوآوری معمولاً با تغییر در فرایندهای فعلی همراه است و با پیروی از آنها رخ نمی دهد.

بنابر این به نظر می رسد تولید ناب و نوآوری مخالف  هم هستند. با این حال ، برخی از تحلیلگران ادعا می كنند كه وقتی شركتها این موضوع را تشخیص می دهند سازگاری بین اصول ناب و نوآوری آنها گذشته از رقابت خود، سرعت می یابند.

ایده اصلی این است: افرادی که بدعت می کنند ایده های خارق العاده ای دارند ، اما تفکر ناب است که می تواند آنها را به واقعیت تبدیل کند. شرکت هایی که با رویکرد فرآیند تولید ناب آشنا هستند و مایلند با سرعت بیشتری حرکت کنند و آزمایش را درعمل بکار بگیرند ، فرصتی برای ایجاد مزیت رقابتی دارند. برای نشان دادن چگونگی عملکرد این موضوع ، بیایید ببینیم که بخش فناوری چگونه این دو رویکرد را با هم ترکیب می کند.

چگونه بخش فناوری از تفکر ناب استفاده می کند؟

تفکر ناب در بخش تولید سرچشمه گرفته است. با این حال ، برخی از شرکت های فن آوری نسخه ای از تفکر ناب را دنبال می کنند که معمولاً نوآوری ناب نامیده می شود

به طور معمول  این بدین معنی است که شرکت ها بازخورد مشتری را جمع می کنند و از آن برای کشف ، ایجاد و اجرای راه های جدید برای ارائه ارزش بیشتر به آنها استفاده می کنند. اگرچه نوآوری ناب یک عنصر کاهش ضایعات را دارد ، اما آزمایش را بر روی فرآیندهای پیچیده و کاملاً تعریف شده اولویت بندی می کند.

برخی از کانالهای معروف رسانه های اجتماعی ، و همچنین بسیاری از شرکتهای استارت آپی در سیلیکون ولی ، فرهنگ حرکت سریع را تجربه کرده و همه چیز را می شکنند که به نوآوری ناب می انجامد زیرا آنها ایده های جدیدی را توسعه می دهند و آنها را به سرعت آزمایش می کنند. انجام این کار احتمال اینکه آنها بتوانند نیازهای مشتری را قبل از سایر شرکتها برآورده کنند ، افزایش می دهد ، اما لزوماً به معنای این نیست که آنها از موفقیت جهانی برخوردار شوند. برخی از آنها بسرعت نیز شکست می خورند.

هنگامی که شرکت های فناوری از نوآوری ناب استفاده می کنند ، یکی از اهداف اصلی ارائه ارزشی است که مشتریان می خواهند و آنها باید قبل از رقبای خود این کار را انجام دهند. با این حال ، آنها معمولاً ویژگی های جدید را به طور هم زمان در اختیار همه قرار نمی دهند. شرکت هایی از جمله گوگل ، فلیکر ، فیس بوک و اتی آنچه را که یک راه اندازی تاریک نامیده می شود پیاده سازی می کنند. که شامل آشکار شدن است ویژگی های جدید برای یک گروه کوچک آزمایش می شود ، تا قبل از ارائه آن به مخاطبان گسترده تر ، بازخورد خود را دریافت کنید.

یکی از موارد مثبت در مورد ماهیت اینترنت – و به ویژه رسانه های اجتماعی – این است که چگونه شرکت ها می توانند نظرات مردم را بدون درخواست رسمی از آنها جمع کنند. هنگامی که ویژگی های جدید از یک سایت یا شرکت پرطرفدار خارج می شوند ، رسانه های اجتماعی معمولاً با اظهار نظر افرادی که می خواهند افکارشان را بروز دهند بسیار شلوغ می شوند. کسب و کارهای تکنولوژیک غالباً نظرسنجی های رسمی را نیز ایجاد می کنند ، اما بازخورد قبل از اینکه افراد آن ها را پر کنند ، شروع می شود.

تولید کنندگان چه درسی باید از کاربرد بخش فناوری برای ابتکارهای  ناب بگیرند ؟

هنگامی که هنری فورد اصول تولید  انبوه را برای Model T اعمال کرد ، این روش امکان ساخت بیش از 15 میلیون اتومبیل طی یک دوره تولید 19 ساله را ایجاد کرد . با این حال ، یکی از آثار جانبی این روش ، حداقل تغییر در وسایل نقلیه بود ، و تغییر چیزی مثل رنگ خودرو بسیار دشوار بود. استفاده از نوآوری ناب در کنار تولید ناب به تولید کننده این امکان را می دهد تا به نیاز مشتری پاسخهای بهتری بدهند.

اگر شرکت های تولید کننده شروع به استفاده از نوآوری ناب کنند ، با گوش دادن به آنچه مشتری ها می خواهند ، و سپس تحویل آن ، خطر ایجاد چیزهایی را که هیچکس نمی خواهد ، کاهش می دهند.

درخواست بازخورد خارجی یک نمونه از چگونگی دستیابی به اهداف برای تولید کنندگان است. اگر نظرات از طرف افرادی باشد که هر روز از محصولات استفاده می کنند ، بهتر است. درست همانطور که صنایع فن آورانه ویژگی های معینی را در اختیار شما قرار می دهد ، تولید کنندگان می توانند از طریق نمونه های رایگان به گروه محدودی از افراد به پایگاه کاربر دسترسی پیدا کنند. اینها می توانند افرادی باشند که به بخشی از یک برنامه وفادار هستند  و یا افرادی هستند که موافقت می کنند از بینش خود در مورد تجربیات استفاده خود از کالا تفسیر دقیقی ارائه دهند.

هنگامی که تولید کنندگان از نوآوری ناب استفاده می کنند ، با تنظیم کردن آنچه گفته های مصرف کنندگان است ، آموزه هایی را می گیرند. با استفاده از این منابع ، آنها احتمال صرف وقت زیاد و انرژی را برای توسعه چیزهایی که برای بازار مناسب نیست کاهش می دهند. آنها همچنین خواهند فهمید که ، گاهی اوقات ، پیشرفت هایی که ناکارآمد به نظر می رسند خوب هستند. انتشار سریعتر کارها ممکن است به خرابی های بیشتری منجر شود ، اما می تواند باعث نوآوری مؤثر شود.استفاده موفقیت آمیز از نوآوری ناب نیاز به داشتن یک اراده برای تغییر دارد. ورود به سیستم با نوآوری ناب، مانند شرکت های فناور ، ممکن است در ابتدا تولید کنندگان را متوقف کند. با این حال ، اگر آنها بهتر بفهمند که چگونه نوآوری می تواند با اصول سنتی تولید ناب همزیستی داشته باشد ، ممکن است دریابند که این امر پاسخگوی نیاز مشتری است.

همچنین ضروری است که شرکت های تولید کننده علاقمند به نوآوری ناب بدانند که شکست های جزئی در مسیر توسعه ویژگی ها یا محصولات جدید با سرعتی سریعتر از حد معمول ، اجتناب ناپذیر است. با این حال ، این خطاها همچنین می توانند به شركتها كمك كنند تا موانع خود را بر طرف كنند و روشهای خود را برای تولید آینده براساس استفاده از درسهای آموخته بهبود بخشند.

هنگامی که شرکت ها مایل به ایجاد تغییر در فرآیندهای خود هستند و آزمایش را یک چیز خوب می دانند ، آنها در راه استفاده از نوآوری ناب به عنوان یک مزیت رقابتی در مسیر درست خود قرار خواهند گرفت.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *