نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:31 ب.ظ

اثر هوش مصنوعی بر نحوه اجرای رویدادها در آینده

https://www.corbinball.com/images/ArticleImages/AI-2020.png

کوربین بال

Presentations

در چند دهه گذشته شاهد تحولات چشمگیر فناوری بوده و این موضوع در دهه آینده هیچ تفاوتی نخواهد داشت:

    دهه 1990 ایمیل و ارتباط اولیه اینترنت را برای ما به ارمغان آورد.

    دهه 2000 میلادی وب مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

    دهه 2010 استقبال گسترده از تلفن های هوشمند و سایر فناوری های تلفن همراه را برای ما به ارمغان آورد.

    به اعتقاد من ، در دهه های 2020 ، هوش مصنوعی به عنوان مهمترین عامل تغییر فناوری در این دهه خواهد شد.

هوش مصنوعی (AI) استفاده از سیستم های رایانه ای برای انجام وظایفی است که به طور عادی به هوش انسانی نیاز دارند ، مانند درک بصری ، تشخیص گفتار ، تصمیم گیری ، حل مسئله و ترجمه بین زبان ها.

برایتان قابل توجه خواهد بود که در حال حاضرنیز ، هوش مصنوعی به طور کلی تأثیر قابل توجهی بر جامعه دارد:

    سیستم های تشخیص صوتی مانند آمازون الکسا ، گوگل هوم ، سیری و کورتانا با بیش از 200 میلیون بلندگوی هوشمند که فقط در سال 2019 در ایالات متحده فروخته می شوند یک شاهد قابل قبول هستند!

    تسلا و سایر شرکت ها تبدیل خودرو ها به خودران ها هستند. اگرچه کامل نیستند ، اما آزمایش ها نشان می دهد که درایورهای رایانه ای نسبت به درایورهای انسانی بسیار ایمن هستند. این دهه بدون شک شاهد گسترش عمده این فناوری خواهد بود.

    دستگاه های هوشمند با بکارگیری ترموستات های هوشمند ، نورپردازی ، سیستم های امنیتی منازل ، قفل درب و بسیاری موارد دیگرهم اکنون وجود دارند و ما شاهد رشد چشمگیر کاربردشان در خانه هایمان هستیم.

    به روش های ظریف و ناگهانی که ​​برای اکثریت مصرف کنندگان مشخص نیست ، هوش مصنوعی در حال تغییر بازاریابی ، خدمات مشتری ، تحقیقات پزشکی ،  سرگرمی ، حمل و نقل ،‌ تحویل کالا و موارد دیگر است.

ما همچنین شاهد تأثیرات قابل توجه هوش مصنوعی بر روی وقایع هستیم. در اینجا چند مثال در این رابطه آورده شده است:

ترجمه همزمان با توانایی بیشتر در کسری از زمان:

Wordly یک سیستم تفسیر همزمان است که از قابلیت تشخیص صدای هوش مصنوعی (AI) برای ترجمه فوری یک  یک رویداد و یا نمایش به پانزده زبان استفاده می کند. تمام آنچه لازم است یک پچ از سیستم صوتی متصل به برنامه مبتنی بر اینترنت است. شرکت کنندگان با استفاده از Wi-Fi به اطلاعات از طریق دستگاه های تلفن همراه خود دسترسی پیدا می کنند. این خدمات با هزینه اندکی نسبت به هزینه مترجمان انسانی ، غرفه های صوتی و هدست های صوتی که در محل قرار می گیرند ، انجام می شود. اگرچه به احتمال زیاد این سیستم جایگزین نیاز مترجمان انسانی برای رویدادهای بسیار سطح بالا نخواهد بود ، اما این فرصت ها را برای ارائه ترجمه همزمان برای دامنه گسترده تری از رویدادها فراهم می کند.

ثبت نام سریع و بدون حضور فیزیکی با استفاده از فناوری تشخیص چهره:

فناوری تشخيص چهره ، زمينه اي است كه به سرعت در حال توسعه است. شرکت های هواپیمایی در حال استفاده از این  فناوری بصورت شبانه روزی هستند. کاربران آیفون تلفن های خود را قفل می کنند. هتل های چین از آن برای چک کردن اتاق و موارد دیگر استفاده می کنند.

کمپانی هایی مانند Zenus برای سرعت بخشیدن به دسترسی به نشان های داخلی برای بهبود امنیت ، از فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند. به عنوان مثال برای یک شرکت کننده در یک رویداد که به صورت آنلاین ثبت نام می کند ، آنها عکسی از منابع متنوعی از جمله LinkedIn را شناسایی و درج می کنند. به محض ورود به این رویداد ، دوربین های موجود در صف فرد ثبت نام کننده را می شناسند و کارت شناسایی را بطور خودکار چاپ می کنند. این روند در عین حالی که امنیت را افزایش می دهد زمان را کاهش می دهد (حدود 7 ثانیه برای هر نفر و صورت شما امضای شماست).

پیگیری شماره شرکت کنندگان ، امور جمعیتی و شناسایی افراد ناشناس:

همچنین می توان از AI برای ردیابی افراد ناشناس در جمعیت شرکت کنندگان در یک رویداد استفاده کرد.

یک مثال TrackMany است. این سیستم از دوربین های آیفون به عنوان گردآورنده داده های تشخیص چهره استفاده می کند تا تخمین های حضور افراد ناشناس و آنچه در یک نمایشگاه به دنبال آن هستند ، ارائه دهد.. باانجام این کار نگرانی حضور افراد ناشناس در مورد مزاحمت در حریم خصوصی از بین می رود.

مثال دیگر ، دوربین تحلیلی Zenus است. این سیستم می تواند به طور دقیق هزاران نفر از شرکت کنندگان حاضر در یک رویداد در شرایط کم نوری  ، احساسات آنها ، سن ، جنسیت و میزان توجه آنها را بشمارد. این بازخورد فوری احساسات مخاطبان را به یک بلندگو به سایر ناظران علاقمند نشان می دهد.

پشتیبانی بهبود یافته و هزینه های کمتری برای کارکنان:

 Chatbots  یک متن با پرکاربردترین برنامه در اکثر تلفن های هوشمند است. که با یک روش طبیعی برای شرکت کنندگان سؤالات مربوط به رویداد را مطرح می کند.

برنامه های چت مانند 42Chat برنامه های رایانه ای هستند که مکالمات را با استفاده از متن انجام می دهند. با استفاده از هوش مصنوعی ، این سیستم ها در تعیین احساس ها  و زمینه های درخواست های متنی و پاسخگویی به روشی شبیه به انسان ، به طرز شگفت انگیزی کار میکنند . .

این سیستم ها می توانند به بسیاری از سؤالات مربوط به رویداد 24/7 با یک رابط آشنا و بدون نیاز به بارگیری برنامه پاسخ دهند ، نیاز به پاسخگویی کارکنان و بهبود پشتیبانی مشتری را کاهش دهند.

سازگاری هوش مصنوعی

یک تماس خوب که در یک رویداد ایجاد می شود ، اغلب می تواند ارزش کل سفر را داشته باشد!

ابزارهای دعوت مبتنی بر هوش مصنوعی ، مانند Grip ، می توانند داده های ثبت نام ، فید رسانه های اجتماعی ، نظرسنجی ها و منابع دیگر را تجزیه و تحلیل کنند تا مسابقات با کیفیت را برای شرکت کنندگان ، غرفه داران و افراد خاص تعیین کنند. برنامه ریزی جلسات قبل از رویداد ، اسکن علایم و تجزیه و تحلیل گسترده را می توان در برنامه گنجانید. توصیه های شخصی برای شرکت کنندگان در بهره برداری بهتر از جلسات ، بلندگوها و پانل های حضور در جلسات ، همچنین بازدهی شرکت کنندگان را بهبود می بخشد.

جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل پیشرفته:

یادگیری ماشینی هوش مصنوعی می تواند داده ها را تجزیه و تحلیل کند ، فرضیاتی را ایجاد کند ، یاد بگیرد و پیش بینی هایی را در مقیاس و عمق جزئیات برای تحلیلگران انسانی را ممکن کند. با داشتن طیف گسترده ای از داده های جمع آوری شده توسط فناوری های برگزاری یک رویداد ، هوش مصنوعی فوق العاده برای کمک به شخصی سازی  نیاز های مشتری ، ارائه داده های دقیق برای تصمیم گیری ، ساده سازی ارتباطات ، ایجاد محتوا / توزیع ، برای پشتیبانی بهتر از نیروی فروش بسیار مفید خواهد بود.

توزیع شخصی:

Rasa.io نمونه ای از یک جمع کننده محتوا است که از هوش مصنوعی استفاده می کند تا با اعضای یک انجمن و گروه های دیگر بصورت آنلاین با حجم بالا ارتباط برقرار کند. این برنامه به یاد خواهد آورد که کاربر در خبرنامه های الکترونیکی بر روی چه چیزی کلیک می کند و خبرنامه های آینده را بر اساس این کلیکها برجسته و اولویت بندی می کند. همچنین پیوندهایی با منابع محتوای مرتبط ارائه می کند. بنابراین ، به یک معنا ، هر مشترک خبرنامه بر اساس علایق خود ، یک خبرنامه سفارشی دریافت می کند. مطالعات موردی ادعای دو برابر شدن نرخ بازکردن صفحات و چهار برابر شدن نرخ کلیک را در هنگام استفاده از این محصولات دارند.

اینها تنها چند روش کاربرد هوش مصنوعی به عنوان ابزاری ضروری برای مدیریت رویدادها و بهبود فرایندهای مرتبط با رویداد تبدیل می باشد.  اگر چه تغییرات اساسی هنوز به وجود نیامده اند .

Corbin Ball یک سخنران و مشاور مستقل با تمرکز بر فناوری جلسات. پیش از این ، کوربن به مدت 18 سال جلسات بین المللی فناوری در سطح کشور برگزار میکرد. وی طی 22 سال گذشته ، به مشتریان در سراسر جهان كمك كرده است كه از طریق فن آوری صحبت كردن ، مشاوره و نوشتن خود از فن آوری برای صرفه جویی در وقت و بهبود بهره وری استفاده كنند.

www.corbinball.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *