نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:53 ب.ظ

اتحادیه جهانی مراکز آموزشی مدیریت

IFSAM چیست؟

International Federation of Scholarly Associations of Management

این نهاد تلاش می کند که  هماهنگ کننده مراکز آموزشی کشورهای  سازمان ملل متحد مربوط به مدیریت در سراسر جهان باشد. یک سازمان فدراتیو است که اعضای آن انجمن های علمی مرتبط با مدیریت هستند.

همانطور که در اساسنامه آمده است: اهداف این فدراسیون توسعه تحقیقات و تدریس مدیریت به عنوان یک علم واحد و پیشرفت آن در کلیه ملل جهان است. به این منظور باید موارد زیر را شامل شود:

     ارتقاء بخش های خاص تحقیق و مدیریت و ترغیب به توسعه زمینه های جدید.

     ایجاد و حفظ استانداردهای صلاحیت در پژوهش مدیریت؛

     حمایت از کنفرانس های بین المللی؛

     فراهم کردن امکانات برای تبادل اطلاعات درمورد تحقیق و تدریس مدیریت در بین انجمنهای دانشمندان این علم در سراسر جهان؛ و تشویق به تأسیس انجمن های ملی دانشمندان مدیریت.

برای اجرای این اهداف جلسات مشترکی تشکیل می شود.

در جلسات شورای چه اتفاقی می افتد؟

این شورا در قلب مأموریت این نهاد قرار دارد و محرک اصلی این اهداف است.  این شورا به ریاست رئیس نهاد، همه ساله با هیئت اجرایی ملاقات می کند.

     رئیس شورا مسئول توسعه فدراسیون با همکاری شورا است.

     دو نماینده از هر سازمان عضو ممکن است در جلسات شورا شرکت کنند.

     جلسات شورا برای بحث در مورد موضوعات و فرصتهای پیش روی سازمان های عضو است.

     شورا همچنین مسئولیت انتخاب مکان ، زمان و مضامین کنفرانس هارا بر عهده دارد.

این نهاد  به عنوان فدراسیون آکادمی های مدیریت ، خود را وقف توسعه فعالیت های علمی بین المللی در تحقیقات مدیریت ، آموزش و پرورش و عمل می کند. تلاش می کند این کار را انجام دهد تا بینش هایی از فرهنگ ها ، سنت ها و روشهای متنوعی با هم تجمیع و مبادله شود تا به گسترش ، تعمیق و تقویت سخت گیری و اهمیت بدنه دانش بپردازد. به عنوان فدراسیون ویک آکادمی چندقطبی آموخته است که مردم و نهاد های وابسته که مایل به عضویت و مشارکت هستند ، را تشویق و راهکار  ارائه  دهد.

تأسیس فدراسیون را می توان در نشستی از متخصصان این علم ، فعال در انجمن های ملی و منطقه ای خود ، که در 12 سپتامبر 1989 برگزار شد ، ردیابی کرد. این گردهمایی مقدمات جمعی برای تأسیس IFSAM را تامین و آیین نامه های آن را تهیه کرد. پس از آن ، اولین جلسه شورای فدراسیون که در انجمن گوته در آلمان برگزار شد ، شاهد حضور 12 انجمن از كانادا ، شیلی ، CIS ، آلمان ، فنلاند ، فرانسه ، ژاپن ، هلند ، اسپانیا ، انگلستان و … بود. ایالات متحده آمریکا. حدود دو سال بعد ، انجمن های علمی به نمایندگی از چین ، کره و اسکاندیناوی به فدراسیون پیوستند و با ابراز تمایل فدراسیون به عنوان یک سکوی بین المللی واقعاً دانشگاهی ، اعضای کمیته اجرایی منتخب 1991/1992 اعضای تاسوکو نوگوچی (ژاپن) ، هورست آلباخ (آلمان ) ، جانیس م. بایر (ایالات متحده) ، وسا مكنین (فنلاند) و كری ال کوپر (انگلستان).

سه هدف اساسی در قلب این نهاد نهفته است و به منظور راهنمایی کمیته اجرایی و انجمن های شرکت کننده در فعالیت های آنها راهنمایی کرده است. توسعه تحقیقات و آموزش مدیریت ، مشارکت در مبادلات و تحقیقات متقابل بین المللی و پیشرفت مداوم حوزه مدیریت بوده اند.

www.ifsam.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *