نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:44 ب.ظ

چهار راهکار برای استفاده از هوش هیجانی برای پیشبرد فروش

4Ways Emotional Intelligence Can Improve Your Sales

لوکاس میلر
بنیانگذار Echelon Copy LLC
10 مه 2020  

Entrepreneur Daily

وقتی شما بعد از یک روز کاری و رد شدن از سوی مشتریان احتمالی که با آنها تماس گرفته اید ، پشت میز کار خود می نشینید ، چگونه می توانید با کسی که واقعاً  میتوانید روی او حساب کنید تماس برقرار کنید؟

خبر خوب: در سالهای اخیر ، تحقیقات نشان داده اند که هوش هیجانی عامل اصلی موفقیت در تجارت است – این شامل فروش هم می شود. در فروش ، هوش هیجانی را می توان به عنوان توانایی فروشنده برای درک و به کارگیری قدرت احساسات خود در حین تعامل با خریداران” تعریف کرد. به عبارت دیگر ، هوش هیجانی توانایی شما در ارتباط خوب با خریداران در سطح شخصی تر است.
چندین محقق در واقع هوش هیجانی را برای موفقیت در کار مهمتر از ضریب هوشی می دانند. حتی یک فروشنده با ضریب هوشی 180 نمی تواند بدون اینکه به معنای قدرت همدلی و شهود آگاهی داشته باشد ، در امور فروش بدنبال موفقیت باشد. و بهتر از همه اینکه بر خلاف ضریب هوشی ، هوش هیجانی در واقع قابل تعلیم است و با یادگیری ، تمرین و کمی صبر می توان آن را بهبود بخشید.اما تلاش برای افزایش هوش هیجانی چه میزان در تعداد فروش شما تأثیر خواهد گذاشت؟

طبق تحقیقات فروش انجام شده در یک شرکت داروسازی ، بازپرداختهای فروش که میزان هوش هیجانی  خود را به طور متوسط ​​18 درصد افزایش داده اند ،  توانسته اند بعداً کل درآمد فروش خود را به طور متوسط ​​12 درصد بهبود بخشند. تصور کنید که چه کار مهمی افزایش 12 درصدی می تواند هم در حال حاضر و هم در آینده برای شما ایجاد کند! تحقیقات نشان می دهد که هوش هیجانی بر فروش بسیار تأثیر می گذارد. بنابراین چگونه می توانید هوش هیجانی بیشتری را در تماس های فروش خود استفاده کنید؟ بسیار ساده است ، هوش هیجانی را می توان به پنج جزء تقسیم کرد:

    انگیزه
    خودآگاهی
    خود تنظیم
    آگاهی اجتماعی
    مقررات اجتماعی

در ادامه بحث می شود که چگونه می توانید هوش هیجانی فردی خود را برای موفقیت بیشتر در فروش از طریق مکالمه تلفنی بهبود دهید:


۱-  به روحیه و تأثیر آن توجه کنید.


سطح خودآگاهی شما واقعاً می تواند بر چگونگی درک چشم انداز شما تأثیر بگذارد. اگر بتوانید احساسات خود و تأثیر آنها را در پاسخهای آینده نگر خود مشخص کنید ، می توانید بر تعامل های آینده نگر و نتایج این تعامل ها کنترل بیشتری داشته باشید.
یک دقیقه وقت بگذارید تا در مورد آخرین تماس خود فکر کنید. حال شما چطور بود؟ چه اتفاقی در ذهن شما افتاد؟ آیا نگرانی های شخصی یا مشکلات کاری شما را کاهش داده اند؟ همه ما  عوامل استرس زا داریم که هر روز بر روحیه ما تأثیر می گذارند. با این وجود ، صرفاً توجه به وضعیت احساسی شما می تواند به شما کمک کند که متوجه شوید که چگونه (و چه زمان) احساسات شما بر یک تماس تأثیر می گذارد.برای تعمیق بیشتر خودآگاهی ، توجه کنید که چگونه دیدگاه شما به احساسات شما پاسخ داد. در آخرین تماس خود ، شما گرم و دعوت کننده بودید؟ اگر چنین است ، آیا دیدگاهتان  پاسخ مثبتی داد؟

در مقابل ، اگر احساس حوصله می کردید ، آیا آینده نگری تان برای پایان دادن به تماس اجازه ی تعجیل بشما می داد؟ یا اگر به نظر می رسید اضطراب دارید ، فرد مقابل نیز با اضطراب جواب می داد؟
تأمل بر پویایی بین احساسات و احساسات طرف مقابل شما می تواند باعث افزایش آگاهی شما شود. اگر بتوانید آگاهی خود را افزایش دهید ، می توانید تلاش های خود را برای کنترل این مهم را بصورتی پویا افزایش دهید.

۲- ریتم خود را پیدا کنید.


احساسات خود تنظیم شده در محل کار به معنای یافتن راهی برای کانالیزه کردن آنها به روشی است که برای انجام وظیفه مناسب است. با این حال ، احساسات خود تنظیم کننده در محل کار به هیچ وجه ساده نیست .
همه ما روزهای بد ، روزهای کسل کننده و روزهای “خاموش” داریم. ایجاد ریتم به زندگی عاطفی شما نظم داده و می تواند به کاهش میزان احساسات منفی که روی تماسهای فروش شما تأثیر می گذارد ، کمک کند.

یک راه برای پیدا کردن ریتم شما شامل ایجاد روال روزانه است . فوربس  هفت عنصر احتمالی یک روال صبحگاهی را که توسط افراد بسیار موفق استفاده می شود ، برجسته می کند. این عناصر شامل تنظیم زنگ هشدار هر روز صبح ، مراقبه یا کار کردن ، صرف صبحانه خانوادگی ، خواندن یا یادگیری ، خوش آمد گویی به غریبه ها و نوشتن لیست بجای استفاده لفظی برای کارهای انجام شده است.در نظر بگیرید روال صبح خود را طوری ایجاد کنید که روز تعطیل را به روشی مثبت شروع کنید. سپس ، درصورتی که اهداف فروش برآورده شود ، روز کاری را با استراحت یا پاداشی برای خود در نظر بگیرید.


۳-  کشف کنید چه چیزی شما را به حرکت در می آورد.

بری فاربر ، کارشناس فروش ، تأکید می کند که رابطه ای ذاتی  و درونی بین انگیزه با انرژی و اشتیاق وجود دارد. به گفته فاربر ، سطح انرژی یک فروشنده مستقیماً با انرژی ذهنی و جسمی آنها ارتباط دارد – اما دقیقاً از کجا این انرژی حاصل می شود؟

اثرات کوچک کافئین یا هیجان نمی تواند شما را در دراز مدت در راستای انرژی مورد نیازتان حفظ کند. آگاهی از انگیزه های شخصی برای کار خود می تواند به شما در ایجاد اشتیاق به کار کمک کند.

برای یافتن  یک انگیزه ماندگار ، یک لحظه نگاهی به “تصویر بزرگ” از زندگی کاری خود بیندازید. دلیل انجام کاری که می کنید چیست؟ آیا شما عاشق کار هستید زیرا عاشق همکارانتان هستید؟ آیا در رسالت شرکتی که برای آن کار می کنید معنی پیدا می کنید؟ آیا از تنظیم و دستیابی به اهداف دشوار لذت می برید؟
 کشف اینکه چرا آنچه انجام می دهید می تواند به شما در یافتن انگیزه ماندگار برای اهداف بلند مدت کمک کند اثر شگفت آوری بر شما خواهد داشت.

۴-  افراد خود را پیدا کنید ، مردم خود را حفظ کنید.

تنظیم امور اجتماعی و آگاهی اجتماعی کلیدهای نهایی هوش هیجانی است.فرهنگ اجتماعی با توجه به عواطف و دیدگاهها و پاسخ مناسب در هر تعامل با آنها ، می تواند به شما در یافتن پایگاه مشتری خود کمک کند. آگاهی اجتماعی می تواند با حفظ آگاهی از چگونگی ارتباطات ایجاد شده طی دوره مناسبی به شما در حفظ مشتری خود کمک کند.
در تماسهای اخیر بر ظرفیت خود برای تنظیم اجتماعی تأمل کنید. اگر مشتری عجله داشت ،آیا متوجه شدید؟ آیا پیشنهاد خاص خود را به آنها پیشنهاد داده اید؟

اگر آنها یک قلم را رد کردند ، آیا بر احساس غلط خود غلبه کردید تا سعی کنید درک کنید که چه احساسی دارند؟ تنظیم روابط اجتماعی برای ایجاد ارتباط با مشتریان با قرار دادن  هوش عاطفی خود در رابطه تان  ، مهم است.پس از ایجاد یک پایگاه مشتری با استفاده از روابط اجتماعی بر مبنای آگاهی اجتماعی مهم است. آگاهی اجتماعی درک درستی از روابط شما و چگونگی حفظ آنها در آینده است.

با توجه به علاقه مندی مداوم به کار یا زندگی خود ، ایجاد ارتباط با مشتری را به عنوان یک اصل در نظر بگیرید. از آنها سؤالاتی را بپرسید که می تواند منجر به تماس ها و مکالمات بعدی شود. وقت بیشتری را در مورد خود صحبت کنید و با دقت و حوصله بیشتری در مورد آنها صحبت کنید که چگونه می توانید در آینده به آنها کمک کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *