نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 11:15 ق.ظ

خسارت کووید ۱۹ به اقتصاد جهانی از دیگاه بانک توسعه آسیایی

COVID-19 Economic Impact Could Reach $8.8 Trillion Globally

تأثیر اقتصادی COVID-19 می تواند در سطح جهانی به 8.8 تریلیون دلار برسد

15 مه 2020

مانیل ، فیلیپین اقتصاد جهانی ممکن است بین 5.8 تریلیون دلار و 8.8 تریلیون دلار ضرر و زیان داشته باشد – معادل 6.4٪ تا 9.7٪ از تولید ناخالص جهانی (تولید ناخالص داخلی)

در این گزارش ، ارزیابی به روز شده از تأثیر اقتصادی احتمالی COVID-19 ، آمده است که خسارت های اقتصادی در آسیا و اقیانوس آرام می تواند از 1.7 تریلیون دلار تحت یک سناریوی مهار کوتاه مدت 3 ماه تا 2.5 تریلیون دلار تحت سناریوی مهار طولانی مدت 6 ماهه باشد. این منطقه حدود 30 درصد از کل میزان کاهش تولید جهانی را به خود اختصاص داده است. جمهوری خلق چین (PRC) ممکن است بین 1.1 تریلیون دلار و 1.6 تریلیون دلار ضرر داشته باشد. یافته های جدید تجزیه و تحلیل یافته های ارائه شده در چشم انداز توسعه آسیا (ADO) 2020 منتشر شده در 3 آوریل می باشد ، که تخمین می زند هزینه جهانی COVID-19 از 2.0 تریلیون دلار به 4.1 تریلیون دلار باشد.

دولت های سراسر جهان عمدتا در پاسخ به تأثیرات اپیدمی ، اجرای اقدامات نظیر تسکین بازار های مالی و پولی ، افزایش هزینه های درمانی و پشتیبانی مستقیم برای پوشش خسارت در درآمدها  ، سریع عمل کرده اند. براساس این گزارش ، تلاشهای مداوم دولتها بر این اقداماتی متمرکز شده است که می توانند اثر اقتصادی COVID 19 را تا 30٪ تا 40٪ کاهش دهند. این  موضوع می تواند خسارات اقتصادی جهانی را  بین 4/1 تریلیون و 5.4 تریلیون دلار کاهش دهد.

این تجزیه و تحلیل ، که از یک مدل تعادل عمومی محاسبه شده توسط پروژه تحلیل تجارت جهانی استفاده می کند ، 96 اقتصاد متاثر از شیوع بیماری با بیش از 4 میلیون مورد COVID-19 را در بر می گیرد. علاوه بر شوک های مربوط به گردشگری ، مصارف عمومی ، سرمایه گذاری و تجارت و تولید که در برآوردهای ADO 2020 قرار دارد ، گزارش جدید شامل کانال های انتقال از جمله افزایش هزینه های تجاری است که بر تحرک گردشگری و سایر صنایع تأثیر می گذارد. اختلال در طرف عرضه که بر تولید و سرمایه گذاری تأثیر منفی گذاشته  و پاسخهای مربوط به سیاست های دولت که اثرات جهانی اقتصاد COVID-19 را کاهش می دهد.

یاسووکی ساوادا ، اقتصاددان ADB گفته است: “این تجزیه و تحلیل جدید تصویر گسترده ای از تأثیرات اقتصادی بسیار قابل توجه مبتنی بر COVID-19 ارائه می دهد.” وی همچنین نقش مهمی را كه مداخلات سیاسی می تواند برای كمك به آسیب های اقتصادها داشته باشد ، برجسته می كند. این یافته ها می توانند در صورت تدوین و اجرای تدابیری برای مهار و سرکوب این بیماری ، به دولتها راهنمای سیاست مربوطه را ارائه دهند و تأثیرات آن را بر اقتصاد و مردم بکاهند. “

تاریخ: ۲۶-۲-۹۹
عنوان صفحه: خبر
عنوان مطلب: خسارت کووید ۱۹ به اقتصاد جهانی از دیگاه بانک توسعه آسیایی
مرجع: اخبار منتشره بانک
نهیه کننده :  
تایید کننده : سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *