نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:08 ب.ظ

آینده اینترنت اشیاء صنعتی

در سطح کلان ، داده های بزرگی که IIoT ایجاد می کند ، در صورت تجزیه و تحلیل ، می توانند کسب و کار ها  را به سمت حرکت های بزرگتر استراتژیک سوق دهند. این می تواند شامل سازماندهی مجدد تولید در هیئت مدیره یا تغییر الگوهای کار باشد ، که باعث می شود راندمان های بیشتری در مقیاس بسیار دقیق تری ایجاد شود.

به نقل از سایت

Connected thinking

The future of industry 4.0

از اینترنت اشیا تا اینترنت صنعتی اشیا

اینترنت صنعتی اشیاء (IIoT) مفهومی است که با نامهای مختلفی از آن شناخته می شود – ، industry 4.0″کارخانه آینده” ، چهارمین انقلاب صنعتی – اما همه آنها در اصول  در یک محور هستند. چگونه مشاغل و به ویژه تولیدکنندگان از فناوری IoT برای تغییر یا بهبود نحوه عملکرد استفاده می کنند؟. تحقیقات انجام شده توسط گروه اقتصاد آکسفورد نشان می دهد که این فناوری در صنایعی بکار گرفته شده اند که 62٪ از تولید ناخالص داخلی G20 را تشکیل می دهند ، بنابراین به طور واضح تغییر گسترده ای در بخش صنعت طی 10 سال آینده با رشد بکارگیری IIoT وجود دارد.

 الكس فون شیرمیستر ، مدیر ارشد نوآوری در RS می گوید: “در ساده ترین سطح مورد استفاده خود ، به این موضوع می پردازیم كه ماشین ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می كنند و چگونه می دانیم چه اتفاقی در این دستگاهها می افتد.” وی گفت: “این تا حدودی از طریق پیشرفت های فن آوری در ارتباطات امکان پذیر است ، جایی که دستگاههای کم توان را مشاهده کردیم که می توانند داده ها را با استفاده از مقادیر بسیار کمی انرژی ارسال کنند. وی می افزاید: “همچنین پیشرفت های باورنکردنی در ذخیره داده ها وجود داشته است.” “اگر می خواهید هر روز یک ترابایت داده ایجاد کنید ، باید بتوانید آن داده ها را ذخیره و استفاده کنید.”

 اصطلاح Industrie 4.0 از یک پروژه آلمانی سرچشمه می گیرد که در آن دولت و صنعت تولید با هم برای توسعه و رشد فناوری IIoT در محیط تولید صنعتی همکاری کردند. در نتیجه ، برخی از کسب وکارهای بزرگ ، از جمله غول مهندسی زیمنس ، موضوع استفاده از IIoT در فرآیند تولید را پیش می برند.

 در انگلیس ، شرکت ها تاکنون به این اندازه سریع جذب نشده اند و طبق گفته مشاور ارشد راهبردی EEF ، کریس ریچاردز ، می گوید که طی همین رویکرد برای کسب و کار های انگلیس مناسب نیست: “نظر من این است که تولید کنندگان در انگلستان به دنبال پذیرش این فناوری هستند. ” وی گفت: “ما در نزدیکی نقطه ای هستیم که آزمایش های گسترده ای با فناوری IIoT انجام شود ، اما فکر نمی کنم یک طرح هماهنگ با سبک آلمانی اثربخش بوده و خوب کار کند.

 وی می افزاید: نکته مهم این است که مشاغل انگلیس در حال آگاهی از مزایای این فناوری هستند و می خواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند. و “این روندی نیست که به کمک به” تولید کنندگان “منتهی شود – دیده نمی شود که دولت یک برنامه استراتژیک واحد با بازیگران صنعتی ایجاد کند. در عوض ، تصمیم گیرندگان اصلی در هر سازمان درک می کنند که چگونه این فناوری می تواند به نفع تجارت آنها باشد و سپس سرمایه گذاری در آن را در سطحی که راحت با شند ، انجام می دهند.

 استفاده بیشتر از IIoT

طبق گفته گارتنر ، در سال 2016 میلادی  6.4 میلیارد شیء یا وسیله به IIoT وصل شده است که نسبت به سال 2015 معادل  30٪ افزایش یافته است. اما با این رقم این هنوزوضعیت  نوک کوه یخ است که تا سال 2020 به 20.8 میلیارد خواهد رسید و با ادامه رشد خود به صورت نمایی فراتر ازاین خواهد رفت.

با وجود این نمود های چشمگیر ، تحقیقات دیگری وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از رهبران تجارت و کسو کارها  در هنگام  تصمیم گیری در مورد فناوری IIoT محتاط هستند. نظرسنجی توسط Accenture نشان داد که اگرچه 84٪ از مدیران C-suite  یا مدیران ارشد کسب و کارها فرصتی را برای سازمانهای خود برای ایجاد جریان های جدید درآمدی حاصل از فناوری IoT می دیدند ، 73٪ از شرکت ها سرمایه گذاری مشخصی در آن انجام نداده اند.

 این آمار برای فون شیرمیستر که شاهد برخی از این تردید هادر رهبران تجاری است ، جای تعجب ندارد. فون شیرمیستر می گوید: “تجربه من این است که وقتی نوبت به IIoT می رسد ، نگرش های محافظه کارانه ای وجود دارد.” دلیل این امر غالباً به نگرانی های مربوط به امنیت داده ها مربوط می شود. بسیاری از سازمان ها نیاز به اطمینان بیشتری دارند که داده های حاصل از دستگاه های IIoT کاملاً محافظت می شود. در بعضی موارد ، براساس نیازهای خود یک سازمان قابل انجام است ، اما در موارد دیگر تحت تأثیر قوانین ملی در مورد ذخیره داده ها و حریم خصوصی است. “در کشورهایی مانند چین که قانون نسبت به اروپا کمتر است ، کارهای زیادی در زمینه IIoT انجام می شود که ممکن است به توسعه و تفاهم در سایر کشورها دامن بزند.”

 مانع دیگری که وجود دارد عامل هزینه است. انتقال به یک مجموعه کامل IIoT نیاز به  سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی دارد. فون شیرمیستر متقاعد شده است که سرمایه گذاری مزایای بزرگی را در بر دارد ، و بزرگترین پتانسیل صرفه جویی در هزینه و راندمان آن است. “به همین دلیل است که زیمنس و بسیاری دیگر سرمایه گذاری های زیادی را در این فناوری انجام داده اند.”

ریچاردز با احتیاط مشابهی این امر را در بازار انگلیس دیده است. وی توضیح می دهد: “ما با اعضای خود گروه های متمرکزی را ایجاد کرده ایم و به نظر می رسد که مشتاق هستند انگشت خود را با استفاده از فناوری IIoT در آب فرو کنند.” آنها می خواهند سنسورهای جدید را آزمایش كنند ، برخی از خطوط تولید را بهینه كنند ، اما می خواهند بصورت محدود کاررا را شروع كنند ، و آن را ، تجزیه و تحلیل كنند و در صورت مثبت بودن كار سرمایه گذاری بیشتری كنند.

 “از نظر ما ، EEF مشتاق است تا آنجا که بتواند کمک کند تا بسیاری از تولید کنندگان این کار را انجام دهند – ما می خواهیم آنها برخی از تجربیات و یافته های خود را به اشتراک بگذارند تا همه بتوانیم از یکدیگر یاد بگیریم.”

 IIoT چه نوع بازده هایی را برای سرمایه گذاری شما ارائه می دهد؟

ریچارد می گوید: “با معرفی این دستگاه های شبکه ای ، بایدسطح بیشتری از اتوماسیون در تولید وجود داشته باشد که این امر باعث افزایش بهره وری از طریق کاهش زمان خرابی ، انجام سریعتر کارهای پیچیده و فرآیندهای بهینه سازی انرژی می شود.” به عنوان مثال ، مفهوم ‘Batch Size 1’ به تولید کنندگان امکان می دهد مقادیر زیادی از محصولات سفارشی را بصورت همزمان با مدت زمان لازم برای تولید محصولات عمومی تولید کنند. این کار از طریق روبات های مستقل و خطوط تولید چند منظوره امکان پذیر است ، که به شما امکان می دهد بدون نیاز به توقف تولید ، سفارشی سازی را اضافه کنید. “

 ریچاردز می افزاید: “سود بزرگ دیگر این امر در زنجیره تأمین خواهد بود.” شما می توانید یک فرآیند یکپارچه پایان به پایان داشته باشید. با انتخاب تأمین کننده هایی که می توانند به فناوری شما متصل شوند ، می توانید یک سیستم خودکار ایجاد کنید که داده ها بتوانند خیلی سریعتر بین تولید کننده و تأمین کننده جریان پیدا کنند ، که منجر به راندمان بیشتر و صرفه جویی در هزینه های کل می شود. “

 مهمترین چیز در اینجا همکاری است – مهم این است که مشاغل تأمین کننده هایی را انتخاب کنند که بتوانند با فناوری IIoT کار کنند و در واقع به بهینه سازی آن کمک می کنند تا کارآیی بیشتری برای سیستم حاصل شود. ریچاردز می گوید: “راه حل ایده آل این است که سیستم بداند ماشین های شما  چه موقع به قطعات جایگزین نیاز دارند ، آنها را از قبل به صورت مستقل سفارش می دهند و نگهداری در جایی انجام می شود که کمترین تأثیر را بر تولید داشته باشد.”

 از دیگر مزایای مهم IIoT ، به گفته فون شیرمیستر ، این است که در کنار صرفه جویی در هزینه ، تولید کنندگان می توانند از داده های تولید شده برای بهبود کیفیت کار خود استفاده کنند. این چیزی نیست که شما به طور سنتی انتظار داشته باشید ، زیرا کاهش هزینه ها معمولاً حاکی از افت کیفیت است ، اما با یک استراتژی IIoT که به خوبی عمل کند شما می توانید هر دو را به طور بالقوه انجام دهید.  فون شیرمیستر می گوید: “در سطح کلان ، داده های بزرگی که IIoT ایجاد می کند ، در صورت تجزیه و تحلیل ، می توانند کسب و کار ها را به سمت حرکت های بزرگتر استراتژیک سوق دهند.” “این می تواند شامل سازماندهی مجدد تولید در هیئت مدیره یا تغییر الگوهای کار باشد ، که باعث می شود راندمانهای بیشتری در مقیاس بسیار دقیق تری ایجاد شود.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *